Lata matte...

Det är precis vad hon är min matte, lat!! Hon sätter inte ens på datorn så att jag kan hålla er uppdaterade. Så skicka ett morr eller två till henne ^^

Först så mååste jag bara visa en film på när stora stygga jag dödade en bit gräs här hemma... Matte och Husse tog bort massa trädstockar från trädgården, så det blev lixom lååånga grästuvor. Hur kul som helst!!!



Den fick vad den tålde ^^


Vi har varit en sväng i mysiga staden göteborg oxå. Matte skulle på nått.. semi.. seminariumet eller nått sånt där.
Det hade iaf med hennes extrajobb att göra.
Först åkte vi bil hur länge som helst. Och självklart så vägrade jag ligga i buren, som vanligt, så jag fick sitta i mattes knä hela vägen =) Inte ska väl en prinsessa som jag ligga i en bur i baksätet heller? nej nej inte jag inte!!
När vi stannade så var vi på nått konstigt ställe, massa stoora hus och det luktade hund överallt!
Vi skulle visst bo hos Husses släktingar sa dom. Dom hade en superbalkong så jag kunde titta på alla grannarna och skälla på dom ^^
Jag har hört att Rally-Sally och Kajsa-Kavat har en leverpastejsmormor, det är ju sånt som man nästan inte kan tro på - det är ju bara för bra för att vara sant. Jag hade varit såå avundsjuk på dom.
Men vet ni vad?? I den där staden göteborg där finns det en leverpastejs-faster!!! Jag har nog aldrig blivit kompis med en tvåbening så fort som med henne... Underbara människa!!
Jag fick vara själv med Husse en hel dag, saknade min Matte en hel del dock.. är ju faktiskt en riktigt "mammagris" (säg det inte till nån bara).
Andra natten så råkade jag kräkas lite... i både Husses och Mattes säng. Matte vaknade av att Husse sa "älskling, din hund kräks i min säng". Helt coollugn var han - kanske kunde bero på att klockan var sent men komiskt var det iaf.
Så dan efter åkte inte matte på det där semiblahablaha (seminarie säger matte att det visst heter) utan stannade hemma med lilla mig!! (jag har henne runt min lilltass)
Vi packades in i bilen igen och åkte låångt, men när vi kom fram så var vi inte hemma... vi var "på landet" sa Matte. Och där fanns den mest irriterande stora svarta hunden jag någonsin mött! Curry hette hon visst, hon var en "flat" sa matte. Hon var super bufflig och fattade inte alls hur man leker med en Italienska som jag... så jag satte henne på plats. Så fort hon kom nära och skulle buffas så "nöp" (sådär i luften ni vet, sådär så att det ser superläskigt ut) jag henne i nosen. Hon fattade efter nån timme att jag inte alls ville leka.

Iaf så kom vi tillslut hem. Och åååh va glad jag blev!!! Blev helt tossig och for runt i hela huset. Matte bara skrattade som vanligt...

 

När vi hade varit där på landet ett tag så började det blåsa supermycket, så jag vägrade gå ut från huset utan tröjja. Och när Matte lyfte ur mig la jag mig platt på marken och vägrade gå. Så ska dom tas =) Inget utom min "kineströjja" (fått den av Tyko juh) hjälpte.

Jag tjuvade Currys ben det första jag gjorde, "apportben" kallade dom det. Det var stort och GOTT!! Den där Curry bara tittade på mig, hon vågade såklart inte ta tillbaka det. Hihi... 


Nu säger Matte att det är frukost som gäller. Gott!! Matte säger att jag är ett matvrak som kan mutas till vadsomhelst med lite godis. Vadå då?? Nån måste ju vara undantaget från regeln hos Italienarna och faktiskt tycka om mat... Och jag tar gärna på mig den rollen =)
Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Rally-Sally

Härligt att läsa att det finns fler än jatg som vet hur en prinsessa skall behandlas! Lycka till med din fortsatta uppfostran av tvåveningarna, det verkar dock som om du på rekordtid har lärt dej precis!!!

2007-09-07 @ 08:18:28
URL: http://italienskvinthunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0