Idag blev jag ARG!!

Var ute på morgonrunda med matte, precis som vanligt. Vi gick upp till den lilla "parken" längst upp på gatan och lekte en stund.
Men helt plötsligt hör jag en annan hund som börjar skälla (vilket händer heeela tiden - finns jättemånga hundar här i Horda), och jag blev så arg!!
Började skälla som en tok, dom där attans hundarna har skrämt mig tillräckligt nu.
Och Matte blev helt tokig, började filma och skratta som en galning. Förstår verkligen inte vad det var som var så himla kul, det var ju nästan blodigt allvar ^^

 


Igår var åkte vi bil igen, jag börjar tycka om det faktiskt, och tillslut så kom vi fram till nått ställe i skogen, och där var han - den där håriga kinesen (Husses syster har visst en kinesisk nakenhund som har päls - knaaasigt). Morrade lite mycket på honom som jag gjorde första gången vi sågs.
Vi gick en lååång runda i skogen med Kinesen och hennes Matte Ida.
Vi gick ner till en sjö innan vi gick hem, och då ville jag faktiskt leka lite med den håriga Kinesen (Tyko heter han visst - fast det utalas Taajkoo), men nehe då, då var han sur och morrade och hade sig. Tråkiga gubbe!!
Hur som helst så tyckte matte visst att jag var jätteduktig som gick så fint i kopplet hela vägen..

Jag fick faktiskt några tröjjor och ett täcke av Ida sen, dom hade tydligen blivit för små för Tyko och han behöver dom ju inte nu när han har massa päls, var ju lite annat när han var naken.

Imorse var jag tillochmed så duktig att jag åt upp all mat, även fast det var läskig ny mat i den. Men vad gör man inte, är man hungrig så är man!! Även fast matte och min uppfödare tycker att jag ska byta från valpfoder nu så håller jag inte riktigt med, det är ju så GOTT!! Men men, jag får väl stå ut antar jag...

Nehe, nu ska vi åka iväg och kika på lite bilar en sväng säger Husse, låter bra tycker jag - tycker ju om bilar nu för tiden =)
Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0