Världens smartaste!!!

Kom på att jag läst på nått forum nånstans om någon som gjorde den här övningen med sin hund, så jag tänkte att jag skulle testa meds Bessie...

Så jag satte mig ner i köket och la ett lock till en matlåda på golvet.
Hade skinka i handen och bara tittade på Bessie.
Så fort hon tittade på locket fick hon skinka. Sen svårare och svårare.
Hon behövde nosa på den för att få skinka, sen ta på den med tassen.
Och att hon skulle ta på den med tassen var hela meningen med övningen.
Och det tog inte ens 5 minuter innan hon fattade...
Ni ser ju på filmen att hon verkligen hajjade att "om jag hoppar på den så får jag godiiiis - JAAA".
Hon är verkligen så smart!! Ska träna massa nu.. ååh, det är så kul!!!



 

(jag bjuder på min snygga morgonfrisyr och den liiilla titten på mitt snygga osminkade ansikte ^^ haha)

//Världens stoltaste matte =)

Kommentarer
Postat av: Karin

Sedan kan du tejpa upp locket på en skåpdörr och ge henne godis när hon tar på locket. Och när hon fattat det, kan du ta bort locket och ge godis när hon tittar mot skåpet osv så som du gjorde med locket på golvet. Vips så har du en hund som kan stänga dörrar :)

2007-09-16 @ 13:43:53
URL: http://karinostman.50webs.com
Postat av: Linnea

alltså italienare är så lättlärda - helt emot vad alla andra hundägare säger. Det är så kul att träna dom! Beckan o jag har en liknande övning. Där han ska markera en sak jag har i handen. Man kan börja träna så för att apportera. Nu apporterar Beckan redan men det är roligt att träna honom med sådana övningar ändå. Jag brukar skifta - antingen ska han markera handen där jag har godis, eller handen där jag har en leksak. Han vet skillnaden! Så öva på - Beckan älskar sånt där! =)

2007-09-17 @ 10:25:17
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se
Postat av: Solveig

Gud vilken söt, glad och duktig liten tjej! Man blir varm i hjärtat :-)

2009-11-22 @ 23:10:26
URL: http://www.grappans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0