Playdate no.2

Jag och Bessie åkte till växjö idag igen, först så inhandlades det en ny klicker. Den andra var ju kass.
Så nu har vi en superklicker ^^
Hälsade på Linnea och Beckham och lät vovvarna leka av sig lite.
Bessie blev helt tokig redan när vi svängde in på "deras" väg och hajjade med en gång att vi var på väg till henne loove ^^  Hon är verkligen super fötjust i honom.
Dom lekte massa och hade superkul ihop. Beckham fattade dock ganska fort att jag hade köttbullar i min väska och blev lite "matbesatt" ett tag... såå söt.
Blev inga bilder idag dock.. kameran ni vet [morr].

När vi sen kom hem så var jag såå sugen på att träna lite med Bessie.
Och jag hade blivit lite inspirerad av Beckans fina "dans", så nu kan Bessie oxå dansa =)
Superduktig är hon!! Blir så himla stolt när hon lär sig en ny grej bara sådär. Min ögonsten!!!
Nu är hon dock heeelt slut. Ligger i soffan på Jon och sover som en stock... gullunge!!
Det är verkligen nyttigt för dom att få leka av sig riktigt mycket.

Tänkte på en sak på vägen hem..
Jag har faktiskt aldrig varit med om att någon annan hundras är lika "rasbunden" som italienare (eller vinthundar i allmänhet) är..
Alltså, jag har aldrig sett tex en cavalier eller en schäfer bli lika glad och "igenkännande" som vintisar blir.
Varför är det så? hmn...

Kommentarer
Postat av: Beckham

Hoppas vi ses på lördag! ;)

Matte och mormor ska dit och jag får antagligen följa med också... =)

2007-10-29 @ 09:36:23
Postat av: Anneli

Har en whippet och känner igen det du skriver om "rasbunden". Hon blir alltid superglad hon får se och träffa andra whippisar! ler

2009-12-11 @ 21:03:44
URL: http://www.bokskogens.bloggsida.se
Postat av: Lo

Tjenixen! Jag ser efter en italienare o ägaren vill att han ska vara så smal att revbenen syns..vad tycker ni om det? Jag tänker att de hundarna ju varit sprinters förr och att man hållit dem magra för att de skall springa efter "kaniner" så snabbt som möjligt..Oxå kanske det hänger med i hundrasens gener att vara hungriga hela tiden? Den jag ser efter är helt matgalen! Hälsningar Lo

2010-12-05 @ 15:00:27
Postat av: Lilja

Hej!

Roligt att hitta till din fina vintisblogg! Jag väntar på min lilla Lilja som snart ska komma till mig. Ska bli såå fint när hon kommer!!



Har du förresten tips på kläder och så?



Och till Lo; jag har läst att man tydligt ska kunna känna revbenen men inte kunna se dem tydligt.



kram!

2011-03-30 @ 11:10:29
URL: http://liljavintis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0